Tuesday, May 3, 2011

:)


Post ni pendek jek. Tak merancang nak tulis panjang panjang. Rasa macam dah sampai tahap veteran dalam blogging haha. Baiklah, post bertuah kali ni utk dishare dalam adiwanang minggu ini ialah blog ainaa, my collegue :) tekan la SINI   :) suka baca isu hangat kat malaysia tapi malas nak mencari. tenkiu ainaa sebab bagi update.

er, ok ak try tulis apa yang ak pelajari beberapa jam yang lepas. Tazkirah memngenai ikhlas dalam berdoa. Hailaa dengar macam bosan tapi tenkiu kat Bel sebab dia bagi contoh yang buat aku terpegun. Cuba nilai balik dimana keihklasan kita dalam berdoa, meminta itu ini dari Allah, adakah benar benar doa kita tu didengariNya. Contoh yang bel bagi, kata lah aku minat Gu Jun Pyo, Bel pun suka jun pyo jugak, dua dua nak bagi surat cinta kat Jun  Pyo. Bel bagi surat bersetem dan hanya dipos sahaja. Tapi aku semangat gila pergi rumah Jun Pyo semata mata nak bagi surat cinta tu, "Jun Pyo! bacalah surat saya nih!". Kau agak, Jun Pyo lebih berminat nak baca surat dari siapa? Jadi nilai yang tersembunyi dalam tazkirah ni ialah kesungguhan kita. Bersungguh kah kita dalam berdoa? Memang lah bila kita selalu sangat doa benda yang sama kadang kadang lambat Allah nak makbulkan. Kenapa? sebab Dia suka dengar kita merintih mendayu dayu "Ya Allah Ya Tuhanku, Ya Allah... Ya Allah...". :( siyes aku touching. Tenkiu Hani utk tazkirah yang menarik ni. :)

JUN PYO ^^

5 May 2011 - Physiology Microcirculation and Oedema (presentation)
7 May 2011 - Practical Test Module 11 Cardiovascular System
14 May 2011 - Module Test Cardiovascular System

Hey, good luck exam :)



No comments: