Wednesday, August 31, 2011

2 Syawal


salam..i'm back! haha kejap je kot, pasni hilang balik. Baru pulang dari kampung johor, semua siap awal, abes raya rumah saudara pun awal sebab ada yang dah takde lagi, makin kita besar ni, makin ramai yang akan pergi tinggalkan kita. oh still dapat duit raya jugak :D tak mintak pun, hulur tangan nak salam jek. Hurmm suasana yang sama setiap hari raya, di johor terutamanya, mesti ada marhaban (macam konvoi raya, bila sampai sesebuah rumah mereka akan berselawat dan membaca doa, biasanya 10 minit utk setiap rumah), tapi kali ni nampak penglibatan golongan belia, yang tua2 sikit je, baguslah, amalan marhaban memang sepatutnya diteruskan terutama oleh golongan muda macam kita ni. okeyh gtg. akan tulis lagi nanti insyaAllah :)

3 comments:

Abul Akmal Arif Bin Anuar said...

johor belah mana ?

Izyan Hanis said...

waah
ade marhaban
super nice! :)

selamat hari raya silaah
ampun maaf dipinta

Kullu sanah wenti bikhaer :))

miss asilah said...

ayer hitam abul :)

thanks! selamat hari raya maaf zahir batin juga iezy :)