Friday, October 28, 2011

Golak Bosa


sori, seminggu dua facebook aku penuh dengan semangat ke-negerian. Seronok sangat dapat menyokong dari jauh tanpa turun ke padang. Aku perhatikan ada je benda positif pasal bola sepak ni, yang paling ketara, tak kisah la kau orang pas ke, umno ke, pengkikut anwar dan sebagainya, bila sampai piala malaysia,  takde langsung politik dalam sukan, tidak ada "kau" yang ada hanya "kita".  Sape kaitkan sukan dengan politik memang nak kena laga kepala eh tu -.-

page anak-anak negeri sembilan menjadi kegemaran aku, memang selalu bukak untuk tahu update dan membaca komen2 orang lain, serius tak kering gusi menghadap page tuh. Dengan dialek nogori nye. Aku duduk bandar, tak reti loghat2 ni, tapi bila ayah dengan nenek cakap, aku boleh paham :D































No comments: