Thursday, October 6, 2011

Life #1

salam,

baru balik dari carefour. Tak ada ape yang berubah pun. Aku merasakan seolah olah mesir ni seperti malaysia, tengok orang2 arab macam tengok orang melayu, apekah perasaan ini? 2 tahun belajar kat sini, alex macam rumah kedua bagi aku. Seperti biasa, perkara yang menjengkelkan tetap menjengkelkan, ketamakkan pemandu teksi di sini memaksa kami mempamerkan sikap kedekut. Dari kubri gamaah ke carefour, bayar sepuluh genih, oke fine. Dari carefour ke kubri gamaah bayar 15 genih atas alasan kitorang bawak barang. Bab bayar2 teksi ni, yes aku memang kedekut, bukan aku jek -.- tawar menawar tambang teksi sehingga kadar yang terendah sangat2 lah membantu junior dan orang2 lain. Supaya orang arab tak cekik darah, kalau bukan kami yang memperjuangkan tambang murah, lambat laun semakin meningkat lah tambang teksi. Silap2 dari kubri gamaah ke carefour boleh jadi 20genih utk masa yang akan datang. Tapi aku rasa budak laki boleh dapat lagi murah kot, sebab diorang fluent jugak ckp arab, boleh bodek2 sume haha, budak pompan je malas nak gaduh2 ni, redha lah katakan.

anyway, aku sedang mencari filem magika, citer melayu, dah lama kot haha sesape ader aku nak sedut. sekian. :)

7 comments:

ica said...

gamaah tu universiti ke silah?? :p kubri ape pulak??

Izyan Hanis said...

haha. betul betul
dah malas nak gadoh gadoh pasal tambang teksi :S

haisshh :(

ibah said...

jum la silah, nnt aku balik , kalau kite nak gi c4 kita jalan kaki je :p

nur hanina said...

ala asilah magika dekat laptop aku yg kena curi tuu
tu la kau mintak lambat :P

aish-nachos said...

magika da lama. dulu ade. pastu lost masa repair. huahuahua.

aishah na'ai said...

xyah tgk magika.. xbeshhh..

miss asilah said...

nisa : kubri gamaah tu nama tempat. kawasan rumah aku :)

hahaha. nasib la kan, kalo dpt pemandu teksi baik, dye takde la nak tamah :D

dah tgok da citer magika. best la jugak utk org yang suke fantasi haha :D